Tuesday, May 11, 2010

engko ni pehal???


Tak kenal maka tak cinta. Dah kenal, mula bertukar cerita. Timbul perasaan suka sama suka. Datanglah pasukan perisik disusuli rombongan meminang. Diikat supaya tak dikebas orang..agaknye lah.. Tapi apakan daya..kuasa Tuhan menentukan segalanya... bertunang pun blom tentu akan kahwin dengan orang tue juge.. dengan ikatan yang sudah hampir pasti mengikat janji taat setia... batu bata, tiang, besi, simen, pasir semua dah siap, tinggal nak mulakan proses pembinaan je lagi..tp hasrat tidak kesampaian.. takde ribut, takde taufan, takde hujan, tiba-tiba je pokok tumbang.. guano tuh?

ini kan pulak kalau cuba nak ngorat sorang awek/mamat tue tp tak berjaya..pastu frust macam dah takde pmpuan/laki lain kat dunia ni.. ni pon bengong jugak..

"kalau dia dah tak nak kat ko, buat hape ko terhegeh2 nak tackle dia??"
"ko usaha sampai ke titisan peluh terakhir pun dia tak nak kat ko, orang camtu ko nak buat bini? lu pikir lah sndiri!!"

"Mencari pasangan hidup ni memang satu perkara yang perlu, tapi kena ingat, itu hanyalah perkara yang kecik je. Kecik sangat. Ada lagi benda yang lebih besar dari tu. Esok kalau dah kawin, ada anak, ada tanggungan, tanggungjawab tu lagi besar. Lagi susah dari nak mencari pasangan hidup"

"jika dia ditakdirkan untuk kamu, maka dia tetap untuk kamu"

..apa yang nak disusah hati sangat? apa yang yang nak dicemburukan? apa yang nak kesahkan bila orang tak layan? Hey come on lah!! Perjalanan hidup ni masih jauuhh lagi. Banyak benda lagi yang patut difikirin dan dibuat... takkan disebabkan benda KECIK camni ko kecundang?! Jangan sampai orang pandang rendah dengan kita!!! Hahaha!!! It just a peace of cake!!

2 comments:

Anonymous said...

jgn kecewa kerana seorang perempuan.. saya pasti awak akan dapat bidadari awak suatu hari nanti.. :)

Unknown said...

sy bukan brcakap akan hal diri sy saje.. juga mungkin utk orang lain..

saya ada 2 org kawan yg baru putus tunang.. memang tak disangka langsung..dgn sbb dan alasan yg tak boleh diterima dan tak kukuh dr pihak yg mintak putus..

itu criter org brtunang.. camane plak bg org yg baru mula2 nak cari teman hidup..

terdetik utk sy buka criter pasal soal hati ni.. spy org yg smacam sy ni tak bengong pasal benda2 ni..haha