Monday, November 1, 2010

sampai masa ku pergi jua..

"...maafkan wahai teman
ku menumpang di sudut dunia
mencari ketenangan
sampai masa ku pergi jua..."



Kadang kala aku berfikir kenapa aku dilahirkan ke dunia ini, kenapa aku dijadikan sebagai manusia, kenapa tidak sebagai sehelai daun yang akhirnya layu gugur dan habis di situ, sehelai rumput yang dimakan haiwan ternakan..dan habis di situ..kenapa tidak sebagai seekor burung..yang akhirnya mati dan tidak perlu menunggu penghisaban..dan habis di situ..

26 tahun...usia yang masih muda dan banyak perkara yang masih tidak aku ketahui, 26 tahun..umur yang masih mentah, 26 tahun..tapi banyak juga ujian yang telah aku lalui sejak aku kenal dunia ini...

kadang-kadang ku rasakan aku lebih ingin mati dari hidup... tak perlu aku sakit hati, bersedih, menderita... tak perlu ada orang perlu berasa sakit hati dengan aku, tiada sesiapa yang aku perlu susahkan, tidak ada orang rasa yang aku ni menyibuk... aku rasakan kehadiran aku ke dunia ini hanya akan menyusahkan orang di sekelilingku..ah mengapa perlu berlaku sedemikian ini, mengapa perlu aku membuatkan orang lain berasa tidak senang denganku...

...tidak ku minta lahir ke dunia..tidak ku duga diriku yang begini..
maafkanlah wahai teman.. aku menumpang di kehidupan dunia ini...
mencari ketenangan dan melaksanakan arahan.. maafkanlah andai aku memberi kesengsaraan kepadamu..bila tiba masanya, kan ku pergi jua dan hiduplah kau dengan bahagia...

sampai masa akan ku pergi jua..

No comments: