Monday, July 14, 2014

Berbuka di Masjid Putra

Alhamdulillah sampai jugak aku kat Masjid Putra ni.. Walaupun aku duk dlm Putrajaya gak..huhuhu


Masa bujang dulu selalu la jugak datang buka puasa kat sini. Ramaiii orang tapi makanan banyak.. Alhamdulillah Malaysia masih aman..kita dapat berpuasa dan buka puasa dalam suasana yang aman. Kesian kat saudara kita di bumi yang bergolak.. Buka puasa pun bole dibom..punya zalim nye manusia tu.. 

Kita Malaysia ni sama2 la doakan moga Allah bantu mereka dalam apa jua keadaan sekalipun, terua dikuatkan semangat mereka.


Inilah suasana berbuka di Masjid Putra. Beratur panjang tapi tak lama pun. Kejap je dah sampai turn. Tapi kalau sape datang anak beranak tu, suh diorang amek kan kita sekali. Sebab biasanya diorang la yang paling cepat beratur.. Hahaha.


Kalau berbuka kat Masjid Putra ni, kita akan berbuka dengan kurma, kuih dan air dulu. Then solat maghrib. Haa lepas solat maghrib lah masa untuk membelasah. Makan la slagi tak masuk waktu Isyak hihihi..seronok makan ramai2 macam ni..

Tarawikh pun bagus, tak cepat tak lambat. Sedang2..relax je tak terkejar2.. aku pun dapat solat dengan tenangnya.. Tup tup 20 rakaat dah.. Eh yeke ni.. Tak rasa penatpun.. Alhamdullillah bukan senang nak dapat nikmat solat ni :)

Imam pun baca sedap dan bertartil. Suara sedap, lagu bagus.. Hilang ngantuk aku.. 

So pasni kalau ada sesape nak berbuka kat Masjid Putra, bole la kita buka sama2..:)

Post a Comment